1602-1674
Philippe de Champaigne Locations
His artistic style was varied: far from being limited to the realism traditionally associated with Flemish painters, it developed from late Mannerism to the powerful lyricism of the Baroque. It was influenced as much by Rubens as by Vouet, culminating in an aesthetic vision of the world and of humanity that was based on an analytic view of appearances and on psychological truth. He was perhaps the greatest portrait painter of 17th-century France. At the same time he was one of the principal instigators of the Classical tendency and a founder-member of the Acadmie Royale de Peinture et de Sculpture. His growing commitment to the Jansenist religious movement (see JANSENISM) and the severe plainness of the works that it inspired has led to his being sometimes considered to typify Jansenist thinking, with its iconoclastic impulse, in spite of the opposing evidence of his other paintings. He should be seen as an example of the successful integration of foreign elements into French culture and as the representative of the most intellectual current of French painting. Related Paintings of Philippe de Champaigne :. | Saint Augustin | Ex Voto (mk08) | Ecce Homo | The Ex-Voto of 1662 | The Marriage of the Virgin | Related Artists:
Gustavo SimoniItalian, 1846-1926
Louis Nicolas van Blarenberghepainted The Battle of Fontenoy in
margareta capsia gavelinMargareta Capsia, född 1682 i Sverige, död 20 juni 1759 i Åbo, var en svensk-finländsk konstnär, den första kvinnliga konstnären i Finland och en av de första i Skandinavien. Hon var kyrkomålare och målade altartavlor, men utförde även personporträtt.
Capsias föräldrar Gottfried Capsia och Anna Schultz hade kommit till Sverige från Holland. Hon gifte sig i Stockholm 1719 med prästen Jacob Gavelin och flyttade till Vasa 1721, där hon gjorde sig känd som altarmålare i Österbotten. 1730 flyttade paret till Åbo, där hon blev känd i hela landet som konstnär. Hon målade altatavlorna i en rad kyrkor, bla målade hon 1739 Säkylä kyrkas altartavla, och i den gamla kyrkan i Paltamo, den så kallade bildkyrkan, finns bland annat en altartavla från 1727 som föreställer nattvarden. Hennes altartavlor beskrivs som individualistiska och naivt ärliga bibelillustrationer, och hon ansågs som landets då främsta altarkonstnärer tillsammans med Mikael Toppelius.
Hon var en av de få kvinnliga konstnärerna kända i Skandinavien före 1800-talet, tillsammans med Ulrika Pasch i Sverige och Johanne Marie Fosie i Danmark. I Finland var även Helena Arnell känd under samma tid.